2021-2022

Na terenie Gminy Żukowo obowiązuje “Program Usuwania Azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Żukowo na lata 2015-2032” uchwalony dnia 30 stycznia 2015 roku uchwałą Nr V/33/2015 Rady Miejskiej w Żukowie.

Informacja o dofinansowaniu w formie dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zadania pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Żukowo w latach 2021-2022”

www.wfos.gdansk.pl

W dniu 12.10.2021 r. została zawarta umowa dotacji z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku na dofinansowanie realizacji zadania pn.: “Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Żukowo w latach 2021-2022” w ramach Programu Priorytetowego NFOŚiGW pn. “Ogólnopolski program finansowania usuwania wyborów zawierających azbest”.

Koszt kwalifikowany zadania wyniósł 90’643,00 zł

Kwota dotacji wyniosła 36 257,00 zł

Uzyskane dofinansowanie na transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest przyczyniło się do osiągnięcia efektu rzeczowego i ekologicznego, mającego na celu sukcesywne zmniejszenie ilości azbestu występującego na terenie Gminy Żukowo. W ramach zadania zostało przekazane do unieszkodliwienia 245,98 Mg pokrycia dachowego zawierającego azbest. Prace polegające na demontażu, transporcie i utylizacji azbestu dotyczyły 23 nieruchomości, natomiast z 31 nieruchomości przetransportowano i zutylizowano materiały zawierające azbest wcześniej zdemontowane.