Narzędzia
Menu lewe
Urząd Gminy w Żukowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Gminy w Żukowie.
Data publikacji strony internetowej:2016-06-13.
Data ostatniej istotnej aktualizacji:2021-02-18.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Niektóre dokumenty w postaci plików PDF i dokumentów WORD nie są w pełni dostępne (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury, brak tekstów alternatywnych w grafikach, błędnie wstawione tabele utrudniające odczytanie informacji) – lub są skanami dokumentów.
- Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów oraz audiodeskrypcji.
- Niektóre materiały, opublikowane przed 23 września 2020 r.: dokumenty tekstowe oraz tekstowo-graficzne nie są zgodne z wymogami określonymi w ustawie o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2020-04-16.
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-11-06.
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Spółdzielnia Socjalna FADO.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Anna Beruś, a.berus@zukowo.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu numer telefonu 58-355-08-11. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie późniejniż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej,aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek: Urząd Gminy Żukowo, ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo.
Budynek składa się z trzech sektorów A, B, C oznaczonych poszczególną kolorystyką.
Budynek główny stanowi sektor A kolor niebieski do którego prowadzą dwa wejścia, wejście nr 2 i nr 3.
Budynek od strony głównego parkingu wzdłuż ulicy stanowi sektor B kolor zielony do którego prowadzi jedno wejście, wejście nr 1.
Budynek za głównym parkingiem stanowi sektor C kolor żółty. Do budynku można dostać się przechodząc przez budynki A i B za pomocą łącznika.
Do budynku prowadzi 5 wejść. Do dwóch wejść (nr 1 i nr 2) prowadzą schody oraz podjazd dla wózków znajdujący się przy schodach. Wejście do Biura Obsługi Klienta z poziomu ziemi. Wejście do łącznika od strony głównego parkingu z poziomu ziemi.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze (w strefie Biura Obsługi Klienta).
W budynku są dwie windy. Winda w części Biura Obsługi Klienta nie zapewnia dostępu do każdego pomieszczenia, ponieważ prowadzi tylko do pierwszego piętra. Winda znajdująca się w łączniku zapewnia dostęp do każdego pomieszczenia i każdego piętra.
W budynku znajduje się platforma przyschodowa (sektor B).
Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku znajduje się zestaw pętli stanowiskowej pod blatowej, montowanej na stałe. Pętla znajduje się na sali Biura Obsługi Klienta. Urząd dysponuje również pętlą stanowiskową mobilną (przenośną).
W budynku są oznaczenia w alfabecie Braille’a oraz oznaczenia kontrastowe w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Występuje możliwość skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu.
W pobliżu budynku wyznaczono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Budynek: Urząd Gminy Żukowo, ul. Gdańska 48, 83-330 Żukowo.
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Do wejścia (od strony budynku Poczty Polskiej) prowadzą schody oraz podjazd dla wózków znajdujący się przy schodach.
Na parterze znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
Do drugiego wejścia prowadzą schody bez podjazdu dla wózków.
W budynku nie ma windy ani platformy przyschodowej.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku znajduje się zestaw pętli stanowiskowej pod blatowej, montowanej na stałe. Pętla znajduje się w kancelarii Referatu Urbanistyki.
W budynku są oznaczenia w alfabecie Braille’a oraz oznaczenia kontrastowe w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online.
W pobliżu budynku wyznaczono miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostępność dla osób niesłyszących lub słabosłyszących:
Zgłoszenie chęci skorzystania ze świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN można wnieść:
- pisemnie za pośrednictwem poczty - na adres: Urząd Gminy Żukowo, ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo,
- osobiście - w Biurze Obsługi Klienta (pokój nr 3 - parter) w Urzędzie Gminy w Żukowie przy ul. Gdańskiej 52,
- za pomocą faksu - na numer: 58 685-83-00,
- za pomocą poczty elektronicznej - na adres: bok@zukowo.pl
Dane kontaktowe
W powyższych sprawach można także kontaktować się z:
Koordynator ds. dostępności: Anna Beruś
e-mail: a.berus@zukowo.pl
Telefon: 58-355-08-11