Narzędzia
Menu lewe
- Jesteś tutaj:
- Strona główna
- Informacje dla mieszkańców
- Aktualności
Informacja w sprawie dodatku węglowego
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego są przyjmowane
w budynku Urzędu Gminy w Żukowie– Żukowo ul. Gdańska 52
– wejście II w następujących godzinach:
- Poniedziałek 7:30-17:00
- Wtorek, środa 7:30-15:30
- Czwartek 7:30-15:00
- Piątek 7:30-14:30
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego można również składać za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 20 20 r. poz. 344). Wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnienia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561 i 1576).
Przez paliwa stałe rozumie się węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego.
Dodatek węglowy nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw (Dz. U. poz. 1477).
Wypełniając wniosek należy zwrócić uwagę na wypełnienie wszystkich wskazanych pól, oraz wpisać numer konta bankowego na które zostanie wypłacony dodatek i adres mail na który będzie wysłana informacja o przyznaniu dodatku węglowego.
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego należy złożyć w terminie do dnia 30 listopada 2022r.
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Druki wniosku o dodatek węglowy dostępne są poniżej oraz w siedzibie Urzędu Gminy w Żukowie.
Pod linkiem poradnik w sprawie dodatku węglowego:
https://www.gov.pl/web/klimat/poradnik-dla-samorzadow-dotyczacy-wyplaty-dodatku-weglowego
Pliki do pobrania:
- Wniosek o dodatek węglowy (PDF, 0.21 MB, ilość pobrań: 2792)
- Instrukcja wypełnienia źródło Ministerstwo Klimatu i Środowiska (DOCX, 0.03 MB, ilość pobrań: 1312)
- Klauzula informacyjna - dodatek węglowy (DOCX, 0.02 MB, ilość pobrań: 774)
- Ustawa o dodatku węglowym (PDF, 0.28 MB, ilość pobrań: 637)