„Wsparcie i rozwój kompetencji kluczowych uczniów Szkół Podstawowych w Gminie Żukowo” - Gmina Żukowo

Gmina Żukowo

Menu główne

Narzędzia

Menu lewe

Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
‹‹ powrót
Drukuj

„Wsparcie i rozwój kompetencji kluczowych uczniów Szkół Podstawowych w Gminie Żukowo”


Zmniejsz tekst ‹‹ powrót Drukuj

Projekt Gminy Żukowo realizowany w Partnerstwie z Konsorcjum: Nowa perspektywa Anna Steffke i Kaszubskie Towarzystwo Sportowo-Kulturalne. Konsorcjum zostało wyłonione w drodze naboru konkursowego a partnerska realizacja projektu odbywać się będzie zgodnie z założeniami podpisanej umowy o partnerstwie. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytetu 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFS+), Działania 5.8. Edukacja ogólna
i zawodowa w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027).

Całkowita wartość projektu: 1 278 407,16 PLN

Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej: 1 086 646,08 PLN (85%)

Dofinansowanie ze środków Budżetu Państwa: 63 920,36 PLN (5%)

Wkład własny w projekcie: 127 840,72 PLN (10%)

Planowany okres realizacji projektu: 2024-09-02 – 2026-06-30.

Umowa o dofinansowanie projektu została podpisana 21.08.2024r.

Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji szkolnej poprzez wyrównanie deficytów
w rozwoju kompetencji kluczowych oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów.

Projekt skierowany jest do grupy 560 uczniów (284dz/276chł) objętych edukacją szkolną
w 6-ciu Szkołach Podstawowych w Gminie Żukowo oraz 31 nauczycieli/nauczycielek zatrudnionych w danych szkołach.

Działania projektowe realizowane będą w:

  • Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie,
  • Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Przyjaźni,
  • Szkole Podstawowej im. ks. Dr. Stanisława Sychowskiego w Skrzeszewie,
  • Szkole Podstawowej im. J. Trepczyka w Miszewie,
  • Szkole Podstawowej nr 1 im. Obrońców Wybrzeża w Żukowie,
  • Szkole Podstawowej im. Więźniów Obozu Stutthof w Niestępowie.

 

Zadania przewidziane do realizacji w projekcie:

Zadanie 1. Przeprowadzenie prac remontowo-adaptacyjnych w celu utworzenia pracowni przedmiotowej w SP nr 1:

  • Przeprowadzenie prac remontowo-adaptacyjnych w celu utworzenie nowoczesnej, dostępnej, funkcjonalnej i bezpiecznej pracowni biologicznej, która będzie wspierać efektywną naukę i rozwój umiejętności praktycznych uczniów;

Zadanie 2. Zakup wyposażenia do pracowni przedmiotowych:

  • Zakup mebli, wyposażenia i pomocy dydaktycznych do pracowni biologicznej w SP nr 1;
  • Zakup mebli i wyposażenia pracowni komputerowej w SP Leźno;
  • Zakup narzędzi dydaktycznych do pracowni biologicznej w SP Przyjaźń.

Zadanie 3. Zakup wyposażenia na zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe:

  • Zakup wyposażenia do zajęć wspierających rozwój kompetencji matematyczno-cyfrowych w sześciu SP;
  • Zakup wyposażenia na zajęcia wspierające rozwój kompetencji biologicznych oraz rozwijające kompetencje przyrodnicze do sześciu SP;
  • Zakup wyposażenia na zajęcia rozwijające kompetencje społeczne do sześciu SP.

Zadanie 4. Szkolenie dla nauczycieli – Edukacja matematyczno-cyfrowa dla klas 1-3 według modelu STEM.

Celem szkolenia będzie implementacja programu umożliwiająca rozwijanie umiejętności matematycznych i cyfrowych w sposób angażujący i praktyczny.  Szkolenie zostanie zorganizowane dla jednej grupy nauczycieli w wymiarze 32 godzin. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia szkoleń.

Zadanie 5. Szkolenie dla nauczycieli – Edukacja matematyczno-cyfrowa dla klas 4-7 według modelu STEM.

Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli w wiedzę, umiejętności i narzędzia potrzebne do skutecznego nauczania przedmiotów ścisłych, technicznych i matematycznych, zgodnie
z nowoczesnymi standardami edukacyjnymi. Szkolenie zostanie zorganizowane dla jednej grupy nauczycieli w wymiarze 32 godzin. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia szkoleń.

Zadanie 6. Szkolenie dla nauczycieli-Rozwijanie predyspozycji przyrodniczych uczniów klas 1-3 poprzez wykorzystanie metod eksperymentu i projektu.

Celem szkolenia jest wprowadzenie nauczycieli w metodykę prowadzenia zajęć przyrodniczych w sposób angażujący i praktyczny, aby wzbudzić w uczniach ciekawość świata i rozwinąć umiejętności badawcze. Szkolenie zostanie zorganizowane dla jednej grupy nauczycieli w wymiarze 32 godzin. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia szkoleń.

Zadanie 7. Szkolenie dla nauczycieli-Rozwijanie predyspozycji przyrodniczych uczniów klas 4-7 poprzez wykorzystanie metod eksperymentu i projektu.

Celem szkolenia jest efektywne wykorzystanie metod, tworzenie i realizowanie projektów przyrodniczych, które rozwijają umiejętności badawcze i krytyczne myślenie uczniów. Szkolenie umożliwi nauczycielom naukę wykorzystania interaktywnych narzędzi oraz nowoczesnych technologii edukacyjnych w procesie nauczania. Szkolenie zostanie zorganizowane dla jednej grupy nauczycieli w wymiarze 32 godzin. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia szkoleń.

Zadanie 8. Szkolenie dla nauczycieli – Wsparcie uczniów z trudnościami w określeniu swojej ścieżki edukacyjno-zawodowej oraz w zakresie rozwijania kompetencji społecznych.

Szkolenie rozwinie kompetencje pedagogiczne nauczycieli dzięki czemu będą mogli lepiej wesprzeć uczniów w procesie określania ścieżek edukacyjno-zawodowych, jednocześnie rozwijając ich kompetencje społeczne. Szkolenie zostanie zorganizowane dla jednej grupy nauczycieli w wymiarze 32 godzin. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia szkoleń.

Zadanie 9. Zajęcia dla uczniów klas 1-3 z trudnościami w rozwoju kompetencji matematyczno – cyfrowych.

Celem zajęć jest zniwelowanie różnic w poziomie edukacji pomiędzy uczniami oraz wsparcie uczniów z trudnościami poprzez indywidualizację nauczania oraz wykorzystanie interaktywnych metod dydaktycznych. Planuje się realizację zajęć dla 16 grup (max. 10 osób w grupie) w wymiarze 30 godz./grupę w pierwszym i drugim roku szkolnym. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia zajęć.

Zadanie 10. Zajęcia dla uczniów klas 4-7 z trudnościami w rozwoju kompetencji matematyczno – cyfrowych.

Celem zajęć jest zniwelowanie różnic w poziomie edukacji pomiędzy uczniami oraz wsparcie uczniów z trudnościami poprzez indywidualizację nauczania oraz wykorzystanie interaktywnych metod dydaktycznych. Planuje się realizację zajęć dla 16 grup (max. 10 osób w grupie) w wymiarze 30 godz./grupę w pierwszym i drugim roku szkolnym. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia zajęć.

Zadanie 11. Zajęcia dla uczniów klas 1-3 rozwijające zainteresowania i predyspozycje do nauk przyrodniczych.

Celem zajęć będzie podniesienie kompetencji przyrodniczych uczniów poprzez skoncentrowanie się na konkretnych zagadnieniach przyrodniczych i rozwijanie ich
w bardziej zaawansowany sposób. Zaplanowane wsparcie pozwoli uzyskać uczniom dostęp do rozwiniętego i rozbudowanego materiału edukacyjnego, który będzie wykraczał poza standardowy program nauczania realizowany w szkole i będzie dostosowany do ich indywidualnych potrzeb. Planuje się realizację zajęć dla 8 grup (max. 10 osób w grupie)
w wymiarze 30 godz./grupę w pierwszym i drugim roku szkolnym. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia zajęć.

Zadanie 12. Zajęcia biologiczno-przyrodnicze dla uczniów klas 4-7.

Celem zajęć jest zniwelowanie różnic w poziomie edukacyjnym między uczniami poprzez podniesienie kompetencji biologiczno-przyrodniczych uczniów, wspieranie uczniów
w pokonaniu trudności przy jednoczesnym rozwijaniu posiadanych przez nich umiejętności. Planuje się realizację zajęć dla 12 grup (max. 10 osób w grupie) w wymiarze 30 godz./grupę w pierwszym i drugim roku szkolnym. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia zajęć.

Zadanie 13. Zajęcia wspierające dla uczniów z trudnościami w określaniu swoich celów edukacyjno-zawodowych oraz rozwoju kompetencji społecznych.

Celem zajęć jest podniesienie świadomości uczniów na temat posiadanych przez nich predyspozycji i umiejętności oraz wyposażenie ich w umiejętność rozwoju kompetencji społecznych niezbędnych do efektywnego funkcjonowania w społeczeństwie. Planuje się realizację zajęć dla 14 grup (max. 10 osób w grupie) w wymiarze 15 godz./grupę w pierwszym i drugim roku szkolnym. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia zajęć.

Zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie Partner odpowiedzialny będzie za realizację szkoleń dla nauczycieli i przeprowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów.

Planowane efekty projektu:

  • objęcie wsparciem 560 uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych
    i edukacyjnych, uczących się w SP objętych wsparciem;
  • objęcie wsparciem 31 nauczycieli/nauczycielek zatrudnionych w SP objętych wsparciem w projekcie;
  • dostosowanie łazienek w jednej szkole do potrzeb osób z niepełnosprawnościami;
  • objęcie doradztwem zawodowym 140 uczniów uczęszczających do SP objętych projektem;
  • objęcie wsparciem projektowym sześciu szkół podstawowych w Gminie Żukowo;
  • podniesienie kompetencji u co najmniej 477 uczniów biorących udział w zajęciach dodatkowych zrealizowanych w ramach projektu;
  • podniesienie kompetencji u co najmniej 27 nauczycieli biorących udział w szkoleniach zaplanowanych do realizacji w projekcie;
  • objęcie wsparciem co najmniej 7 uczniów z krajów trzeciego świata/obcego pochodzenia/należących do mniejszości, w tym społeczności marginalizowanych, uczęszczających do SP objętych wsparciem.

Informacje o realizowanym projekcie będzie można uzyskać w Szkołach Podstawowych objętych projektem.

 

#FunduszeEuropejskie

Link do artukułu o projekcie

Informację wprowadził(a): Wojciech Kruk (2024-09-11)
Eksportuj do PDF
Eksportuj do XML
Do góry



Przekierowanie do informacji na temat informacja o stanach pogodowych
Dziennik Ustaw - przejście na stronę http://dziennikustaw.gov.pl/Monitor Polski - przejście na stronę http://www.monitorpolski.gov.pl/ePUAP - przejście na stronę https://epuap.gov.plPrzekierowanie do strony Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
Przekierowuje do strony na temat jakości powietrza w ŻukowieMapa inwestycji w Gminie Żukowo

Stopka

design by fast4net

Zamknij