Narzędzia
Menu lewe
Projekt Gminy Żukowo współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytet 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza EFS+, Działanie 5.8. Edukacja ogólna i zawodowa (w zakresie projektów dotyczących edukacji włączającej)
w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027.
Całkowita wartość projektu: 1 610 656,04 PLN
Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej: 1 369 057,63 PLN (90%)
Dofinansowanie ze środków Budżetu Państwa: 161 065,60 PLN (5%)
Wkład własny w projekcie: 80 532,81 PLN (5%)
Okres realizacji zaplanowany w projekcie: 15.04.2024r. – 31.03.2026r.
Umowa o dofinansowanie projektu została podpisana 07.06.2024r.
Celem projektu jest poprawa jakości edukacji włączającej w Gminie Żukowo do 31.03.2026r. Projekt skierowany jest do 68 uczniów oraz do 25 nauczycielek z 13-tu Szkół Podstawowych w Gminie Żukowo.
Działania projektowe realizowane będą w następujących Szkołach Podstawowych:
- SP im. Ks. Prałata Józefa Bigusa w Baninie,
- SP im. Jana Pawła II w Borkowie,
- SP im. Adama Mickiewiczaw Chwaszczynie,
- SP im. Remusaw Glinczu,
- SP im. Jana Pawła II w Leźnie,
- SP im. Jana Trepczyka w Miszewie,
- SP im. Więźniów Obozu Stutthof w Niestępowie,
- SP im. ppor. Klemensa Wickiegow Pępowie,
- SP im. Jana Pawła II w Przyjaźni,
- SP im. ks. Dr. Stanisława Sychowskiego w Skrzeszewie,
- SP w Tuchomiu,
- SP nr 1 im. Obrońców Wybrzeża w Żukowie,
- SP nr 2 im. Jana Heweliusza w Żukowie.
Zadania przewidziane do realizacji w projekcie:
Zadanie 1. Przeprowadzenie prac remontowych oraz remontowo-budowlanych w celu usunięcia barier architektonicznych oraz dostosowania pomieszczeń do potrzeb osób niepełnosprawnych:
- Przeprowadzenie prac remontowo-adaptacyjnych w celu dostosowania dwóch gabinetów terapeutycznych do potrzeb uczniów ze szczególnymi potrzebami w SP w Chwaszczynie;
- Przeprowadzenie prac remontowych w celu dostosowania dwóch łazienek do potrzeb uczniów ze szczególnymi potrzebami w SP nr 2 Żukowo;
- Przeprowadzenie prac remontowo-adaptacyjnych w celu utworzenia gabinetu terapeutycznego w SP w Glinczu.
Zadanie 2. Zakup wyposażenia do gabinetów terapeutycznych:
- Zakup wyposażenia do dwóch gabinetów terapeutycznych w SP w Chwaszczynie;
- Zakup wyposażenia do gabinetu terapeutycznego w SP w Glinczu.
Zadanie 3. Zakup wyposażenia na indywidualne zajęcia dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE):
- Zakup wyposażenia do realizacji zajęć dla uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi w SP w Chwaszczynie, Tuchomiu, Miszewie, Baninie, Pępowie, Leźnie, Niestępowie, Przyjaźni, Skrzeszewie, Glinczu, Borkowie oraz w SP nr 1 i 2 w Żukowie;
- Zakup podłogi interaktywnej przeznaczonej do zajęć terapeutycznych dla dzieci ze spektrum autyzmu i aspergerem w SP w Miszewie;
- Zakup podłogi interaktywnej do zajęć terapii i rewalidacji w SP w Pępowie, Niestępowie i Przyjaźni.
Zadanie 4. Realizacja szkoleń dla nauczycieli – wsparcie uczniów z orzeczeniem o zagrożeniu niedostosowaniem społecznym:
- Szkolenie z zakresu TUS i mediacji rówieśniczej;
- Szkolenie dot. pracy z wulgarnym i agresywnym uczniem.
- Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 4.
Zadanie 5. Realizacja szkoleń dla nauczycieli – wsparcie uczniów z autyzmem, w tym
z zespołem Aspergera:
- Szkolenie dot. wsparcia uczniów z autyzmem, w tym z Zespołem Aspergera;
- Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 5.
Zadanie 6. Realizacja szkoleń dla nauczycieli – wsparcie uczniów z orzeczeniem
o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim:
- Szkolenie dot. planowania, organizacji i oceny skuteczności indywidualnych zajęć z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
- Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 6.
Zadanie 7. Realizacja szkoleń dla nauczycieli – wsparcie uczniów z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją:
- Szkolenie z zakresu Glottodydaktyki,
- Szkolenie dot. ćwiczeń lewopółkulowych dla uczniów z problemami mowy,
- Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 7.
Zadanie 8. Realizacja zajęć dla uczniów z orzeczeniem o zagrożeniu niedostosowaniem społecznym:
- Indywidualne zajęcia z psychologiem 30 lekcji/ucznia x 13 uczniów,
- Grupowe zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) 30 lekcji/grupę x 8 grup,
- Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 8.
Zadanie 9. Realizacja zajęć dla uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera:
- Terapia pedagogiczna 30 lekcji/ucznia dla 20 uczniów,
- Integracja sensoryczna 30 lekcji/ucznia dla 20 uczniów,
- Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 9.
Zadanie 10. Realizacja zajęć dla uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim:
- Terapia pedagogiczna 30 lekcji/ucznia dla 24 uczniów,
- Konsultacje z psychologiem 30 lekcji/ucznia dla 24 uczniów,
- TUS (Trening Umiejętności Społecznych) 30 lekcji/ucznia dla 24 uczniów,
- Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 10.
Zadanie 11. Realizacja zajęć dla uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności ruchowej, w tym afazji:
- Logopedia 30 lekcji/ucznia dla 11 uczniów,
- Gimnastyka korekcyjna 30 lekcji/ucznia dla 11 uczniów,
- Terapia pedagogiczna 30 lekcji/ucznia dla 11 uczniów,
- Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 11.
Zadanie 12. Realizacja indywidualnych zajęć doradztwa zawodowego:
- Indywidualne zajęcia z doradztwa zawodowego 3 lekcje/ucznia dla 32 uczniów,
- Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 12.
Zadanie 13. Realizacja konsultacji ze specjalistami dla rodziców uczniów SPE:
- Indywidualne konsultacje dla rodziców uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
W ramach projektu w trzech szkołach zostaną przeprowadzone prace i zostanie zakupione wyposażenie zapewniające dostosowanie pomieszczeń do potrzeb osób
z niepełnosprawnościami. Do 13 szkół zostaną zakupione pomoce dydaktyczne, które będą wykorzystywane do prowadzenia zajęć zaplanowanych dla uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjno-rozwojowymi. Co najmniej 21 nauczycieli biorących udział
w szkoleniach prowadzonych w projekcie podniesie swoje kompetencje, a zajęcia dodatkowe dla uczniów w projekcie pozwolą na podniesienie kompetencji u co najmniej 58 dzieci objętych wsparciem.
Miejsca realizacji projektu będą zapewniały dostępność dla osób z niepełnosprawnościami i osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
Informacje o realizowanym projekcie będzie można uzyskać w Szkołach Podstawowych objętych projektem.
#FunduszeEuropejskie