Projekt pn." Rozwój i wsparcie edukacji włączającej w Szkołach Podstawowych w Gminie Żukowo" - Gmina Żukowo

Menu główne

Narzędzia

Menu lewe

Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
‹‹ powrót
Drukuj

Projekt pn." Rozwój i wsparcie edukacji włączającej w Szkołach Podstawowych w Gminie Żukowo"


Zmniejsz tekst ‹‹ powrót Drukuj

Projekt Gminy Żukowo współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytet 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza EFS+, Działanie 5.8. Edukacja ogólna i zawodowa (w zakresie projektów dotyczących edukacji włączającej)
w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027.

 

Całkowita wartość projektu: 1 610 656,04 PLN

Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej: 1 369 057,63 PLN (90%)

Dofinansowanie ze środków Budżetu Państwa: 161 065,60 PLN (5%)

Wkład własny w projekcie: 80 532,81 PLN (5%)

Okres realizacji zaplanowany w projekcie: 15.04.2024r. – 31.03.2026r.

Umowa o dofinansowanie projektu została podpisana 07.06.2024r.

 

Celem projektu jest poprawa jakości edukacji włączającej w Gminie Żukowo do 31.03.2026r. Projekt skierowany jest do 68 uczniów oraz do 25 nauczycielek z 13-tu Szkół Podstawowych w Gminie Żukowo.

Działania projektowe realizowane będą w następujących Szkołach Podstawowych:

  • SP im. Ks. Prałata Józefa Bigusa w Baninie,
  • SP im. Jana Pawła II w Borkowie,
  • SP im. Adama Mickiewiczaw Chwaszczynie,
  • SP im. Remusaw Glinczu,
  • SP im. Jana Pawła II w Leźnie,
  • SP im. Jana Trepczyka w Miszewie,
  • SP im. Więźniów Obozu Stutthof w Niestępowie,
  • SP im. ppor. Klemensa Wickiegow Pępowie,
  • SP im. Jana Pawła II w Przyjaźni,
  • SP im. ks. Dr. Stanisława Sychowskiego w Skrzeszewie,
  • SP w Tuchomiu,
  • SP nr 1 im. Obrońców Wybrzeża w Żukowie,
  • SP nr 2 im. Jana Heweliusza w Żukowie.

 

Zadania przewidziane do realizacji w projekcie:

Zadanie 1. Przeprowadzenie prac remontowych oraz remontowo-budowlanych w celu usunięcia barier architektonicznych oraz dostosowania pomieszczeń do potrzeb osób niepełnosprawnych:

  • Przeprowadzenie prac remontowo-adaptacyjnych w celu dostosowania dwóch gabinetów terapeutycznych do potrzeb uczniów ze szczególnymi potrzebami w SP w Chwaszczynie;
  • Przeprowadzenie prac remontowych w celu dostosowania dwóch łazienek do potrzeb uczniów ze szczególnymi potrzebami w SP nr 2 Żukowo;
  • Przeprowadzenie prac remontowo-adaptacyjnych w celu utworzenia gabinetu terapeutycznego w SP w Glinczu.

Zadanie 2. Zakup wyposażenia do gabinetów terapeutycznych:

  • Zakup wyposażenia do dwóch gabinetów terapeutycznych w SP w Chwaszczynie;
  • Zakup wyposażenia do gabinetu terapeutycznego w SP w Glinczu.

Zadanie 3. Zakup wyposażenia na indywidualne zajęcia dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE):

  • Zakup wyposażenia do realizacji zajęć dla uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi w SP w Chwaszczynie, Tuchomiu, Miszewie, Baninie, Pępowie, Leźnie, Niestępowie, Przyjaźni, Skrzeszewie, Glinczu, Borkowie oraz w SP nr 1 i 2 w Żukowie;
  • Zakup podłogi interaktywnej przeznaczonej do zajęć terapeutycznych dla dzieci ze spektrum autyzmu i aspergerem w SP w Miszewie;
  • Zakup podłogi interaktywnej do zajęć terapii i rewalidacji w SP w Pępowie, Niestępowie i Przyjaźni.

Zadanie 4. Realizacja szkoleń dla nauczycieli – wsparcie uczniów z orzeczeniem o zagrożeniu niedostosowaniem społecznym:

  • Szkolenie z zakresu TUS i mediacji rówieśniczej;
  • Szkolenie dot. pracy z wulgarnym i agresywnym uczniem.
  • Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 4.

Zadanie 5. Realizacja szkoleń dla nauczycieli – wsparcie uczniów z autyzmem, w tym
z zespołem Aspergera
:

  • Szkolenie dot. wsparcia uczniów z autyzmem, w tym z Zespołem Aspergera;
  • Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 5.

Zadanie 6. Realizacja szkoleń dla nauczycieli – wsparcie uczniów z orzeczeniem
o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim:

  • Szkolenie dot. planowania, organizacji i oceny skuteczności indywidualnych zajęć z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
  • Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 6.

Zadanie 7. Realizacja szkoleń dla nauczycieli – wsparcie uczniów z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją:

  • Szkolenie z zakresu Glottodydaktyki,
  • Szkolenie dot. ćwiczeń lewopółkulowych dla uczniów z problemami mowy,
  • Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 7.

Zadanie 8. Realizacja zajęć dla uczniów z orzeczeniem o zagrożeniu niedostosowaniem społecznym:

  • Indywidualne zajęcia z psychologiem 30 lekcji/ucznia x 13 uczniów,
  • Grupowe zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) 30 lekcji/grupę x 8 grup,
  • Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 8.

Zadanie 9. Realizacja zajęć dla uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera:

  • Terapia pedagogiczna 30 lekcji/ucznia dla 20 uczniów,
  • Integracja sensoryczna 30 lekcji/ucznia dla 20 uczniów,
  • Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 9.

Zadanie 10. Realizacja zajęć dla uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim:

  • Terapia pedagogiczna 30 lekcji/ucznia dla 24 uczniów,
  • Konsultacje z psychologiem 30 lekcji/ucznia dla 24 uczniów,
  • TUS (Trening Umiejętności Społecznych) 30 lekcji/ucznia dla 24 uczniów,
  • Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 10.

Zadanie 11. Realizacja zajęć dla uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności ruchowej, w tym afazji:

  • Logopedia 30 lekcji/ucznia dla 11 uczniów,
  • Gimnastyka korekcyjna 30 lekcji/ucznia dla 11 uczniów,
  • Terapia pedagogiczna 30 lekcji/ucznia dla 11 uczniów,
  • Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 11.

Zadanie 12. Realizacja indywidualnych zajęć doradztwa zawodowego:

  • Indywidualne zajęcia z doradztwa zawodowego 3 lekcje/ucznia dla 32 uczniów,
  • Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych w zadaniu 12.

Zadanie 13. Realizacja konsultacji ze specjalistami dla rodziców uczniów SPE:

  • Indywidualne konsultacje dla rodziców uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.

W ramach projektu w trzech szkołach zostaną przeprowadzone prace i zostanie zakupione wyposażenie zapewniające dostosowanie pomieszczeń do potrzeb osób
z niepełnosprawnościami. Do 13 szkół zostaną zakupione pomoce dydaktyczne, które będą wykorzystywane do prowadzenia zajęć zaplanowanych dla uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjno-rozwojowymi. Co najmniej 21 nauczycieli biorących udział
w szkoleniach prowadzonych w projekcie podniesie swoje kompetencje, a zajęcia dodatkowe dla uczniów w projekcie pozwolą na podniesienie kompetencji u co najmniej 58 dzieci objętych wsparciem.

Miejsca realizacji projektu będą zapewniały dostępność dla osób z niepełnosprawnościami i osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.

Informacje o realizowanym projekcie będzie można uzyskać w Szkołach Podstawowych objętych projektem.

#FunduszeEuropejskie

Informację wprowadził(a): Natalia Piotrzkowska (2024-06-21)
Eksportuj do PDF
Eksportuj do XML
Do góry



Przekierowanie do informacji na temat informacja o stanach pogodowych
Dziennik Ustaw - przejście na stronę http://dziennikustaw.gov.pl/Monitor Polski - przejście na stronę http://www.monitorpolski.gov.pl/ePUAP - przejście na stronę https://epuap.gov.plPrzekierowanie do strony Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
Przekierowuje do strony na temat jakości powietrza w ŻukowieMapa inwestycji w Gminie Żukowo

Stopka

design by fast4net

Przejdź do: Facebook
Przejdź do:  (w nowym oknie): FaceBookPrzejdź do:  (w nowym oknie): TwitterPrzejdź do:  (w nowym oknie): YouTubePrzejdź do:  (w nowym oknie): Instagram
Zamknij