Narzędzia
Menu lewe
Zadania Gminy Żukowo (gmina miejsko-wiejska):
Wykonujemy zadania własne i zlecone (zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym). Zajmujemy się sprawami publicznymi o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżonymi ustawami na rzecz innych podmiotów (takich jak: samorząd powiatowy, wojewódzki czy administracja państwowa) oraz zadaniami zleconymi z zakresu administracji rządowej. Na czele urzędu stoi burmistrz.
Urząd Gminy w Żukowie zajmuje się:
- sprawami obywatelskimi: meldunkami, dowodami osobistymi, wpisem na listę w przypadku wyborów,
- sprawami z zakresu obsługi przedsiębiorców m.in.: dokonywanie wpisów związanych z działalnością gospodarczą, udzielanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu, wydawanie licencji na taksówkę,
- sprawami z zakresu aktów stanu cywilnego: udzielanie ślubów cywilnych, wydawanie aktów zgonu, odpisy aktu cywilnego, rejestracja dziecka,
- sprawami związanymi z nieruchomościami: wnioski o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, podziały działki, numeracja porządkowa, wydawanie zaświadczeń o rewitalizacji,
- sprawami z zakresu podatków i opłat lokalnych: m.in. naliczanie i egzekwowanie podatku: od nieruchomości, leśnego, rolnego,
- sprawami z zakresu ochrony środowiska m.in.: gospodarka odpadowa, melioracyjna, opieka nad zwierzętami, ochrona jakości powietrza, usuwanie drzew i krzewów, przyjmowanie i weryfikacja deklaracji odpadowych,
- sprawami z zakresu inwestycji m.in.: zlecania projektowania, budowy i utrzymania dróg, oświetlenie, mała architektura,
- sprawami z zakresu oświaty: prowadzenie szkół podstawowych, dotowanie niepublicznych przedszkoli i szkół podstawowych,
- sprawami z zakresu pozyskiwania funduszy zewnętrznych oraz przygotowywania strategii gminnych,
- sprawami z zakresu promocji, kultury i zdrowia m.in. bieżące informowanie mieszkańców o sprawach gminy, organizacja wydarzeń i uroczystości miejskich, wdrażanie programów zdrowotnych, organizacji konkursów dla organizacji pozarządowych,
- współpracą ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.
Wykonujemy swoje zadania dzięki ustawowo zagwarantowanemu prawu pozyskiwania dochodów własnych, a także korzystaniu ze środków budżetu państwa w formie subwencji oraz dotacji.
Dochody własne gminy stanowią wpływy z podatków i opłat lokalnych, udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa ze sprzedaży i dzierżawy majątku gminy, odsetki z lokat bankowych i nieterminowych wpłat, spadki, zapisy i darowizny.
Gospodarka finansowa gminy opiera się o budżet gminy, czyli roczny plan finansowy jej dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów.
Urząd Gminy w Żukowie jest jednostką organizacyjną Gminy. Świadczy pomoc w zakresie realizacji uchwał rady miejskiej, określonych przepisami prawa. Organizację i zasady funkcjonowania urzędu gminy, określa regulamin organizacyjny, nadany przez burmistrza w drodze zarządzenia. Link do Regulaminu Organizacyjnego
Struktura Gminy Żukowo
Organami gminy są rada miejska oraz burmistrz.
Rada miejska jest organem stanowiącym i kontrolnym. Uchwalanie statutu gminy należą do wyłącznej właściwości rady. Rada Miejska ustanawia akty prawa miejscowego w formie uchwał.
Funkcję organu wykonawczego pełni burmistrz. Kieruje on bieżącymi sprawami gminy, reprezentuje ją na zewnątrz. Korzysta z pomocy urzędu gminy, który jest wyspecjalizowanym aparatem administracyjnym. Decyzje podejmowane przez urząd gminy są wydawane jedynie w imieniu i z upoważnienia burmistrza.
W strukturze organów gminy, ważne miejsce zajmują sekretarz i skarbnik gminy. Sekretarz odgrywa ważną rolę w działalności samorządu, a skarbnik w polityce finansowej gminy.
Gmina wykonuje swoje zadania poprzez urząd gminy, a także gminne jednostki organizacyjne.
Dostępność Urzędu Gminy w Żukowie
- Urząd jest częściowo dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami.
- W pobliżu budynków są miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- Toalety dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się na parterze budynków.
- W godzinach od 11:00 do 12:00 w Urzędzie Gminy w Żukowie wprowadzono „ciche godziny” aby zadbać o komfort osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz nadwrażliwością sensoryczną.
Kontakt z Urzędem Gminy w Żukowie
W ten sposób możesz skontaktować się z urzędem:
- napisać pismo i wysłać je na adres: Urząd Gminy w Żukowie, ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo,
- przynieść pismo i inne dokumenty do Biura Obsługi Klienta,
- napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl, adres skrzynki urzędu: /UGZUKOWO/skrytka. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
- napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mail: ugzukowo@zukowo.pl
- wysłać faks pod numer 58 685 83 30
- zadzwonić pod numer 58 685 83 00
- wysłać SMS pod numer 603 477 797
- wysłać wiadomość na Messengera Gmina Żukowo
- skontaktować się poprzez WhatsApp (rozmowa video) pod numer 603 477 797
- przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu (zaleca się wcześniejsze umawianie na spotkanie). Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach: w poniedziałki od 7:30 do 17:00; we wtorki i środy od 7:30 do 15:30; w czwartki od 7:30 do 15:00; w piątki od 7:30 do 14:30
- skontaktować się za pośrednictwem tłumacza języka migowego online. Z usługi skorzystasz zarówno w urzędzie jak i w każdym innym miejscu – np.: w domu, wystarczy mieć dostęp do Internetu i możliwość odbycia video rozmowy. W urzędzie z tłumaczem języka migowego połączy się urzędnik. Jeśli chcesz połączyć się osobiście, wejdź na stronę www.zukowo.pl i kliknij na ikonkę „migających dłoni” (możliwość połączenia się z tłumaczem języka migowego poprzez stronę internetową). Usługa jest całkowicie bezpłatna, dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu i nie wymaga wcześniejszego umawiania.
Oficjalna strona internetowa Urzędu Gminy w Żukowie znajduje się pod adresem: www.zukowo.pl. Podstawowe informacje dotyczące pracy Urzędu znajdziesz też na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.