Narzędzia
Menu lewe
Złóż wniosek do Urzędu Gminy w Żukowie o zapewnienie dostępności. We wniosku opisz, jakie bariery architektoniczne lub informacyjno-komunikacyjne (np. brak usługi tłumaczenia na Polski Język Migowy, czy też brak pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących) przeszkadzają, aby korzystać z usług wspomnianej placówki na równi z innymi ludźmi.
Kto może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności?
Zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego.
WAŻNE – warunkiem złożenia wniosku jest posiadanie interesu faktycznego wobec instytucji. Interes faktyczny to potrzeba skorzystania z usług świadczonych przez dany podmiot (np. zebranie rodziców w szkole, załatwienie sprawy w urzędzie, udział w wydarzeniu kulturalnym, wizyta lekarska, itp.).
Co napisać we wniosku?
Ustawa dokładnie precyzuje dane, które musza się tam znaleźć. A są to:
- dane kontaktowe wnioskodawcy; czyli Twoje imię i nazwisko, adres, ewentualnie numer telefonu i adres e-mail (jeśli posiadasz),
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym, czyli co przeszkadza lub uniemożliwia Ci w korzystaniu w pełni z usług danego podmiotu publicznego,
- wskazanie sposobu kontaktu z Wnioskodawcą, czyli jak można się z Tobą skontaktować,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, czyli w jaki sposób według Ciebie należałoby zlikwidować istniejącą barierę.
Gdzie złożyć wniosek?
- złożyć osobiście do Biura Obsługi Klienta,
- wysłać pocztą na adres: Urząd Gminy w Żukowie, ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo,
- wysłać drogą elektroniczną na e-mail: ugzukowo@zukowo.pl
- wysłać za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl, adres skrzynki urzędu: /UGZUKOWO/skrytka. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
- wysłać faks pod numer 58 685 83 30
Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wniosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.
Pliki do pobrania:
- informacja_o_braku_dostepnosci (DOCX, 0.03 MB, ilość pobrań: 1463)
- wniosek_o_zapewnienie_dostepnosci (DOCX, 0.04 MB, ilość pobrań: 1461)
- wniosek_z_zadaniem_o_zapewnienie_dostepnosci_cyfrowej_strony_internetowej_lub_aplikacji_mobilnej_uke (DOCX, 0.02 MB, ilość pobrań: 1396)
- INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH WNIOSEK (DOCX, 0.02 MB, ilość pobrań: 1396)
- Skarga_na_brak_dostepnosci PFRON (PDF, 0.14 MB, ilość pobrań: 1443)